Werken bij Gopublic

Altijd al willen werken bij een 'jong en dynamisch bedrijf'...? bleh. Zo jong zijn we trouwens niet. We gaan alweer 11 jaar mee en zijn geleidelijk gegroeid tot een volwassen team professionals die vooral mooie dingen willen maken en plezier in hun werk willen hebben. 
 

Hoe is het om bij Gopublic te werken?

"Mooie javascript oplossingen voor complexe uitdagingen bedenken, dat is te gek! En ondertussen naar het mooie uitzicht over Amsterdam kijken."

Elmar Beckmann / Frontend Developer

Elmar Beckmann / Frontend Developer
Michael Jansse / Back-end Developer
Zita Dusa / Online Marketeer
Meet the team

Waarom zou je bij Gopublic werken?

Altijd in ontwikkeling

Wij vinden ontwikkeling erg belangrijk. Daarom is een goede cursus, een hippe conferentie of een inspirerend vaktijdschrift altijd bespreekbaar. Al jouw ideëen over jouw persoonlijke ontwikkeling worden serieus genomen. 

Een betere wereld

Bij Gopublic werken we aan betekenisvolle projecten. We gaan niet met de eerste de beste commerciële club in zee. Je maakt dus deel uit van een team wat letterlijk werkt aan wereldverbeterende concepten. 

Een gezellig team

Het leven draait om meer dan werken. We vinden het belangrijk dat we het ook gewoon gezellig hebben met elkaar. Je kunt regelmatig gezellige team dates verwachten waarbij we elkaar helemaal naar de gallemiezen schieten in een lasergame of juist ultiem moeten samenwerken om een escape room uit te komen. 

Voorzieningen voor je pensioen

Als je bij Gopublic werkt hebben we uiteraard een prima pensioenregeling voor je. Voelt nog wat stoffig misschien, maar wij vinden het belangrijk om ook over je 'oude dag' na te denken. We investeren per maand alvast wat voor je in een duurzaam pensioenfonds via Brand New Day. 

Inspirerende werkplek

Je werkplek vinden we belangrijk. Daarom kun je een inspirerende studio verwachten op de achtste etage met uitzicht over Amsterdam. Vanachter je zit/sta bureau krijg je een Macbook Pro of Windows machine naar je wens. Verder is de koelkast gevuld met lekkere frisjes, staat er vers fruit op de tafel en kun je op vrijdag een lekker biertje verwachten. 

Doekoes

Uiteraard kun je bij Gopublic een prima salaris verwachten. Vakantie, reiskosten, het zit allemaal in de deal. Bij Gopublic geloven we dat in de basis de voorwaarden gewoon goed moeten zijn voor iedereen. Daarom is ook altijd alles bespreekbaar. 

Vacature: Projectmanager (40 uur)

Als Projectmanager bij Gopublic ben jij de schakel tussen de klant en het development en marketingteam. Het is een cliché, maar wel waar: Jij bent de spin in het web... ;-) 
 

Wat je in de lift zegt dat je doet

Als Gopublic helpen wij wereldverbeteraars met hun online marketing. Hierdoor helpen we deze organisaties in hun doel de wereld een stukje mooier te maken. Mijn rol is de wensen van de klant zo goed mogelijk te vertalen binnen de teams en ervoor te zorgen dat de organisaties krijgen wat ze nodig hebben.
 

Waar je echt mee bezig bent

Wij willen onze klanten online zien excelleren. Daar ben jij een belangrijke schakel in. Als projectmanager ben jij dé brug tussen de klant en het team. Het development team is een zelforganiserend scrumteam met jou als het aanspreekpunt, jij draagt de eindverantwoordelijkheid voor een project en jij gaat ervoor om die klant om te toveren tot een enthousiaste ambassadeur van ons merk. Jij bént op de werkvloer de stem van de klant.

Dat betekent dat jij regelmatig een ruw project, idee of concept op je bureau vindt van één van onze account managers. Je werkt veel met hem of haar samen, maar hij/zij is alweer op zoek naar de volgende klus. Nu is het jouw taak om dit project van begin tot eind te begeleiden en af te ronden.  

Je hebt uiteraard veel affiniteit met alles online. Social media, online marketing, de laatste ontwikkelingen volg je op de voet. Je bent geen expert op een bepaald vakgebied maar je vind het leuk om van alles een beetje te weten. Technische kennis is handig want je stuurt wel een team van developers aan. Je hoeft geen letter code te schrijven maar je weet genoeg om de scope te begrijpen en goed te weten wat er moet gebeuren.
 

Hoe je dag eruit kan zien

Onderweg naar je werk even langs de bakker voor een taart. Vandaag komt een klant langs voor een kickoff meeting van een nieuwe website en dat moet gevierd worden! Op kantoor eerst even koffie. Terwijl de bonen malen check je op je telefoon al even je mail. Oef, die lijst met feedback van een klant op een voorstel is wel errug lang… Kijken hoe we dat binnen de urenbegroting kunnen oplossen. Het ziet ernaar uit dat je die klant zo maar even moet bellen om te kijken of dit anders kan. Maar eerst even je mail bijwerken en inloggen in het systeem om alle projecten even langs te lopen en te kijken wat er op de planning staat deze week. Dan die klant maar even bellen. Samen loop je de ontwikkelijst nog eens even goed door om de uren bij te werken. 10 uur extra in het design stoppen blijkt geen probleem. We kunnen een functionaliteit schrappen die een besparing van 8 uur oplevert.

Na lunch komt een nieuwe klant op bezoek waarmee we met het hele team een kickoff meeting hebben. Jij leidt de meeting samen met de SCRUM master en als team zetten we een stevige start neer voor het project. Iedereen heeft er zin in! Na de meeting wil een collega nog even iets laten waar hij mee bezig is. Je kijkt even kritisch mee en test de functionaliteit zelf even. Ziet er goed uit! 

Aan het einde van de dag bedenk je je dat je een sterk artikel gelezen hebt. Je bent benieuwd of de conclusies van dat artikel ook voor onze klanten werken. Maar het is vrijdagmiddag, dus nu eerst een lekker koud biertje!


Praktische shizzle 

  • 3 a 4 jaar werkervaring in een soortgelijke functie 
  • HBO of WO werk- en denkniveau;
  • Zelfsturend en overtuigend;
  • Oog voor detail en zorgvuldig in aanpak
  • Grote affiniteit met alles online, een beetje kennis van techniek! 
  • Een echte teamplayer, ervaring met SCRUM is fijn!


Wat wij bieden: 

  • Uitdagende en inspirerende projecten voor wereldverbeterende opdrachtgevers 
  • Ruimte om de nieuwste technologieën en innovatieve oplossingen toe te passen;
  • Ruimte voor je eigen ontwikkeling;
  • Een gezellige en open cultuur;
  • Een team van zo'n 14 enthousiaste collega’s met wie we regelmatig leuke uitstapjes doen​
  • Werken op de achtste verdieping van een levendig verzamelgebouw met uitzicht over Amsterdam
  • Een prima salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden, 

Interesse? Vul het formulier in op de website en we nemen zo snel mogelijk contact met je op! We hopen uiterlijk 30 juni 2017 van je te horen!

ACQUISITIE NAAR AANLEIDING VAN DEZE VACATURE WORDT NIET OP PRIJS GESTELD. 

Vacature: Sr. front-end developer (32-40 uur)

In een tweet:

Wij zoeken een kickass #frontend developer die mee wil bouwen aan wereldverbeterende applicaties. #droombaan #amsterdam
 

Wat je écht doet

Wij willen onze klanten online zien excelleren. Daar ben jij een belangrijke schakel in. In onze ‘Scrum Agile’ omgeving voel jij je als een vis in het water en ben je samen met een team verantwoordelijk voor de code van bestaande en nieuwe applicaties. Deze applicaties bouwen wij voornamelijk in bekende frameworks als Laravel en Angular. Maar de voorkant moet ook helemaal top zijn. HTML, CSS, Javascript, voor jou geen geheimen. Uiteindelijk doel van deze applicaties is altijd om onze klanten online te zien excelleren. De opdrachtgevers zijn nauw betrokken in het proces. Je hebt daarom regelmatig contact met deze wereldverbeteraars. 
 

Een voorbeeld van een willekeurige werkdag

Zo eerst even dubbele espresso. Terwijl de bonen malen check je op je telefoon al even je huidige sprint in Jira.

In je sprint staat het slicen van een nieuw design. Je loopt even langs collega designer om erdoorheen te lopen. Hij heeft wat ideeen over hoe het op mobiel moet gaan werken maar jij hebt ook wat waardevolle input. Samen bespreken jullie het design en laat je wat gave voorbeelden zien van hoe we iets kunnen oplossen. 

Je kunt aan de slag. In één dag zet je volledige responsive homepage neer voor een klant en aan het einde van de middag laat je het trots zien aan je design collega. 

De dag loopt ten einde maar niet voordat er een potje tafelvoetbal met je collega’s is gespeeld!


Wat we vragen 

  • Hoewel we werkervaring erg belangrijk vinden en een jaar of 3/4 wel nodig lijkt, is uiteindelijk je portfolio leidend.
  • HBO of WO werk- en denkniveau;
  • Zelforganiserend en overtuigend; 
  • Ervaring met GIT is pré
  • Gedegen kennis van HTML, CSS, Javascript, Responsive design.
  • Een echte teamplayer, bij voorkeur thuis in SCRUM 


Wat wij bieden: 

  • Uitdagende en inspirerende projecten voor wereldverbeterende opdrachtgevers 
  • Ruimte om de nieuwste technologieën en innovatieve oplossingen toe te passen;
  • Ruimte voor je eigen ontwikkeling;
  • Een gezellige en open cultuur;
  • Een team van zo'n 15 enthousiaste collega’s met wie we regelmatig leuke uitstapjes doen​
  • Werken op de achtste verdieping van een levendig verzamelgebouw met uitzicht over Amsterdam
  • Een prima salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden,  


Interesse? Vul het formulier in op de website en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!
  
ACQUISITIE NAAR AANLEIDING VAN DEZE VACATURE WORDT NIET OP PRIJS GESTELD. 

Vacature: Accountmanager (24-40 uur)

Als Account Manager bij Gopublic zorg jij ervoor dat onze klanten een ultieme ervaring hebben in het met ons werken en sta je continu op de lookout voor nieuwe kansen! 
 

Wat je in de lift zegt dat je doet

Als Gopublic helpen wij wereldverbeteraars online excelleren. Mijn rol is de wensen van de klant zo goed mogelijk vertalen binnen het team en ervoor zorgen dat de klant krijgt wat ‘tie nodig heeft.
 

Waar je echt mee bezig bent

Wij willen onze klanten online zien excelleren. Daar ben jij een belangrijke schakel in. Als account manager ben jij de stem van Gopublic naar buiten toe. Je bent veel op pad, aan de telefoon en in de mail om met klanten mee te denken en nieuwe klanten te werven. 

Dat betekent ook dat je continu op de lookout staat voor kansen. Je bent vaak achter je computer te vinden om kritisch, soms even met je online marketing collega te kijken naar de online producten van onze klanten. Met input van het team ga je vaak naar de klant met concrete verbeter voorstellen. Klanten vinden het heerlijk als je belt want je bent niet alleen leuk in de omgang, je hebt altijd wel een handig advies paraat. Je hebt oog voor ‘new business’ en die laat je dan ook niet liggen. Je vind het leuk om in business opportunities te denken en je kijkt dan ook vaak breder, hoe kun je een bepaalde technologische ontwikkeling of verandering in wetgeving doorvertalen naar al onze klanten.

Je houdt ervan om aan verschillende dingen tegelijk te werken en je bent continu met de klant zelf in gesprek. Regelmatig op pad natuurlijk, maar even vaak pak je de telefoon. 

Je hebt uiteraard veel affiniteit met alles online. Social media, online marketing, de laatste ontwikkelingen volg je op de voet. Je bent geen expert op een bepaald vakgebied maar je vind het leuk om van alles een beetje te weten. Net genoeg om de klant te begrijpen en goed te weten wat er moet gebeuren. 
 

Hoe je dag eruit kan zien

Onderweg naar je werk even langs de bakker voor een taart. Vandaag komt een klant langs voor een kickoff meeting van een nieuwe website en dat moet gevierd worden! Op kantoor eerst even koffie. Terwijl de bonen malen check je op je telefoon al even je mail. S'ochtends een ruw voorstel uitwerken voor een nieuwe prospect die je vorige week hebt gesproken. Je loopt even langs de vormgever om je voorstel net even dat extra's te geven. Je valt tenslotte graag op! 

Na lunch komt een nieuwe klant op bezoek waarmee we met het hele team een kickoff meeting hebben. Jij zit bij de meeting samen met de product owner (interne projectmanager) en de scrum master en als team zetten we een stevige start neer voor het project. Iedereen heeft er zin in! Na de meeting wil je nog even een paar klanten bellen met wat ideetjes of gewoon even checken hoe het gaat.

Aan het einde van de dag bedenk je je dat je een sterk artikel gelezen hebt. Je bent benieuwd of de conclusies van dat artikel ook voor onze klanten werken. Maar het is vrijdagmiddag, dus nu heb je een lekker glas witte wijn verdiend!

ACQUISITIE NAAR AANLEIDING VAN DEZE VACATURE WORDT NIET OP PRIJS GESTELD. 

Vacature: Sr. backend developer (32-40 uur)

In een tweet:

Wij zoeken een kickass #web developer die mee wil bouwen aan wereldverbeterende applicaties. #droombaan #amsterdam
 

Wat je écht doet

Wij willen onze klanten online zien excelleren. Daar ben jij een belangrijke schakel in. In onze ‘Scrum Agile’ omgeving voel jij je als een vis in het water en ben je samen met een team verantwoordelijk voor de code van bestaande en nieuwe applicaties. Deze applicaties bouwen wij voornamelijk in bekende frameworks als Laravel en Angular. Uiteindelijk doel van deze applicaties is altijd om onze klanten online te zien excelleren. De opdrachtgevers zijn nauw betrokken in het proces. Je hebt daarom regelmatig contact met deze wereldverbeteraars. 
 

Een voorbeeld van een willekeurige werkdag

Zo eerst even dubbele espresso. Terwijl de bonen malen check je op je telefoon al even je huidige sprint in Jira. Je team heeft jouw code in het pull request inmiddels ‘approved’. Daarom kunnen we nu de SSO met o.a. facebook en Google voor ons nieuwe CMS releasen. Bleek uiteindelijk prima te doen binnen Laravel in combinatie met Oauth en Angular. Volgende issue in de sprint is het creëren van een migratieplan. Een aantal key-accounts moeten worden gemigreerd naar het nieuwe platform. Een goede lunch en een wandeling door het rembrandtpark helpen om de boel scherp te krijgen. Na de stand-up even sparren met het team over hoe je dat aan gaat pakken.

Halverwege de middag is het even alles opzij voor een hotfix. Er blijkt een issue te zijn voor enkele gebruikers binnen een grote campagnesite die op dat moment op zijn hoogtepunt is. Een fix op de testomgeving is gelukkig snel gevonden. De klant wordt geïnformeerd en de testprocedures aangepast. De dag loopt ten einde maar niet voordat er een potje tafelvoetbal met je collega’s is gespeeld!
 

Recent gedaan

  • Nieuw Dashboard / CMS op basis van Angular/Laravel/MySQL
  • Wereldwijde applicatie met vele tienduizenden gebruikers op basis van Angular/Laravel
  • Implementatie van code-reviewing, unit testing, End-to-end testing
  • Verschillende A/B testen en verbeteringen aan donatieformulieren
  • Koppelingen tussen verschillende CRM pakketten (o.a. Salesforce en Dynamics) en de webapplicatie.


Wat we vragen 

  • Hoewel we werkervaring erg belangrijk vinden en een jaar of 3/4 wel nodig lijkt, is uiteindelijk je portfolio leidend.
  • HBO of WO werk- en denkniveau;
  • Zelforganiserend en overtuigend; 
  • Ervaring met GIT
  • Ervaring met Laravel en Angular 
  • Een echte teamplayer, bij voorkeur thuis in SCRUM 


Wat wij bieden: 

  • Uitdagende en inspirerende projecten voor wereldverbeterende opdrachtgevers 
  • Ruimte om de nieuwste technologieën en innovatieve oplossingen toe te passen;
  • Ruimte voor je eigen ontwikkeling;
  • Een gezellige en open cultuur;
  • Een team van zo'n 15 enthousiaste collega’s met wie we regelmatig leuke uitstapjes doen​
  • Werken op de achtste verdieping van een levendig verzamelgebouw met uitzicht over Amsterdam
  • Een prima salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden,  


Interesse? Vul het formulier in op deze website en we nemen zo snel mogelijk contact met je op! 
  
ACQUISITIE NAAR AANLEIDING VAN DEZE VACATURE WORDT NIET OP PRIJS GESTELD. 
   

1000 euro challenge! 

Ben jij zelf geen developer maar ken jij er wel één? Als je die persoon tipt en hij/zij solliciteert dan maken jullie allebei kans op €1000. Die persoon moet dan tijdens zijn eerste sollicitatie gesprek aangeven dat hij op de vacature gewezen is door jou. Als wij hem aannemen (met een jaarcontract, 32-40 uur) en hij blijft tenminste 3 maanden bij ons, dan krijgen jullie allebei €1000 op je bankrekening. Zo simpel is het! 

Vacature: Online marketeer (24-40 uur)

Als Online Marketeer bij Gopublic zorg jij ervoor dat onze klanten goed scoren in zoekmachines en dat website bezoekers doen wat we graag willen dat ze doen. Lid worden, inschrijven, doneren, kopen, of wat voor conversies er ook zijn. 
 

Wat je in de lift zegt dat je doet:

"Ik zorg ervoor dat wereldverbeteraars online door het dak gaan. Ik help ze bijvoorbeeld aan meer donaties, door de website optimaal daarop in te richten. Ik help ze groeien. 
 

Waar je echt mee bezig bent:

Wij willen onze klanten online zien excelleren. Daar ben jij een belangrijke schakel in. Jij bent dagelijks bezig met het analyseren van de beschikbare data en je weet dat voor onze opdrachtgevers om te zetten in heldere adviezen en concrete strategie. Je weet je weg feilloos te vinden in Google Analytics en Google Adwords. Een Google certificaat is dan ook een hele sterke pré. Je vind het te gek om A/B testen op te zetten in bijvoorbeeld Visual Website Optimizer om zo donatieformulieren verder te verbeteren. Je kickt op meetbaar resultaat. Het liefst ben je iedereen te slim af met stevige cijfermatige onderbouwing van jouw argumenten.

Of je helpt klanten om de juiste keywords te identificeren voor hun SEO en van een stukje goede webtekst schrijven ben je ook niet vies. 

Als Online Marketeer sta je continu op de uitkijk naar de laatste toffe tools om sneller en betere resultaten te boeken. Hotjar, Blockspring, SE Ranking, VWO, Hubspot, geef jou de juist tools en jij kan met groei aan de slag! 

Vanuit je brede interesse in online marketing houd je verschillende blogs en magazines nauwlettend in de gaten. In de meanwhile vind je het leuk om de kennis die je opdoet ook in onze eigen blogs en webinars te delen met klant en prospect.
 

Hoe je dag eruit kan zien

Zo eerst even koffie. Terwijl de bonen malen check je op je telefoon al even je mail. Omdat je veel direct contact hebt met onze klanten komen de eerste vragen binnen. Met je jas nog aan controleer je gauw de eerste resultaten van een AdWords campagne die je helpt draaien voor één van onze klanten. Ziet er goed uit. Maar er vallen je ook wat verbetermogelijkheden op. Er komt teveel traffic binnen op te generieke woorden en je verzint wat slimme uitsluitingen om het budget efficiënter in te zetten.

In de trein had je nog een leuk idee voor een A/B test voor één van onze andere klanten en je zet het voorstel even op de mail. Daarna verder met een generieke mailing naar al onze klanten waarin je je artikel over Google Grants onder het voetlicht wil brengen.

S’middags pak je vaak even om door verschillende klanten heen te lopen op zoek naar concrete verbeteringen, het liefst onderbouw je dat met data uit Analytics en Hotjar.. Dat levert wat belletjes en mailtjes op. Leuk hoe klanten reageren op zo’n spontaan belletje met waardevolle adviezen. Het levert direct een concrete opdracht op van een dag werk.

Aan het einde van de dag bedenk je je dat je een sterk artikel gelezen hebt. Je bent benieuwd of de conclusies van dat artikel ook voor onze klanten werken. Maar nu is het tijd voor een potje tafelvoetbal met je collega’s!
     

Wat we vragen:

  • Hoewel we werkervaring erg belangrijk vinden en een jaar of 2/3 wel lekker is, is uiteindelijk je portfolio en je motivatie leidend.
  • HBO of WO werk- en denkniveau;
  • Zelforganiserend en overtuigend; 
  • Ervaring met online tools zoals Analytics, Adwords, Hotjar, SE ranking, Facebook Ads, VWO en/of Blockspring
  • Google Analytics Certificaat is een grote pré
  • Google Adwords Certificaat is een grote pré
  • Growth Hacking ervaring is een grote pré
  • Eventueel ervaring met Inbound Marketing en een inbound marketing certificaat van Hubspot. 
  • Een echte teamplayer
     

Wat wij bieden: 

  • Uitdagende en inspirerende projecten voor wereldverbeterende opdrachtgevers 
  • Ruimte om de nieuwste tools en innovatieve oplossingen toe te passen;
  • Ruimte voor je eigen ontwikkeling;
  • Een gezellige en open cultuur;
  • Een team van zo'n 15 enthousiaste collega’s met wie we regelmatig leuke uitstapjes doen​
  • Werken op de achtste verdieping van een levendig verzamelgebouw met uitzicht over Amsterdam
  • Een prima salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden
   
Interesse? Vul het formulier in op deze website en we nemen zo snel mogelijk contact met je op! 
  
ACQUISITIE NAAR AANLEIDING VAN DEZE VACATURE WORDT NIET OP PRIJS GESTELD. 

REAGEER NU OP DEZE VACATURE!

www.linkedin.com/in/
We maken graag al even een beetje kennis met je met een klein videootje. Neem met je smartphone een filmpje op waarin je jezelf voorstelt en vertelt waarom je bij Gopublic zou willen werken. Uploaden op Youtube (kan verborgen) en hier de link posten! ;-)

0 / 140



Maandelijkse inspiratie rechtstreeks in je inbox!

We houden je graag op de hoogte met interessante artikelen boordevol tips en tricks om online te excelleren!
x
Om u beter van dienst te zijn, maakt gopublic.nl gebruik van cookies » Meer informatie