Werken bij Gopublic

Altijd al willen werken bij een 'jong en dynamisch bedrijf'...? bleh. Zo jong zijn we trouwens niet. We gaan alweer 11 jaar mee en zijn geleidelijk gegroeid tot een volwassen team professionals die vooral mooie dingen willen maken en plezier in hun werk willen hebben. 
 

Hoe is het om bij Gopublic te werken?

"Mooie javascript oplossingen voor complexe uitdagingen bedenken, dat is te gek! En ondertussen naar het mooie uitzicht over Amsterdam kijken."

Elmar Beckmann / Frontend Developer

Elmar Beckmann / Frontend Developer
Evy Knol | Online Marketeer
Michael Jansse / Back-end Developer
Meet the team

Waarom zou je bij Gopublic werken?

Altijd in ontwikkeling

Wij vinden ontwikkeling erg belangrijk. Daarom is een goede cursus, een hippe conferentie of een inspirerend vaktijdschrift altijd bespreekbaar. Al jouw ideëen over jouw persoonlijke ontwikkeling worden serieus genomen. 

Een betere wereld

Bij Gopublic werken we aan betekenisvolle projecten. We gaan niet met de eerste de beste commerciële club in zee. Je maakt dus deel uit van een team wat letterlijk werkt aan wereldverbeterende concepten. 

Een gezellig team

Het leven draait om meer dan werken. We vinden het belangrijk dat we het ook gewoon gezellig hebben met elkaar. Je kunt regelmatig gezellige team dates verwachten waarbij we elkaar helemaal naar de gallemiezen schieten in een lasergame of juist ultiem moeten samenwerken om een escape room uit te komen. 

Voorzieningen voor je pensioen

Als je bij Gopublic werkt hebben we uiteraard een prima pensioenregeling voor je. Voelt nog wat stoffig misschien, maar wij vinden het belangrijk om ook over je 'oude dag' na te denken. We investeren per maand alvast wat voor je in een duurzaam pensioenfonds via Brand New Day. 

Inspirerende werkplek

Je werkplek vinden we belangrijk. Daarom kun je een inspirerende studio verwachten op de achtste etage met uitzicht over Amsterdam. Vanachter je zit/sta bureau krijg je een Macbook Pro of Windows machine naar je wens. Verder is de koelkast gevuld met lekkere frisjes, staat er vers fruit op de tafel en kun je op vrijdag een lekker biertje verwachten. 

Doekoes

Uiteraard kun je bij Gopublic een prima salaris verwachten. Vakantie, reiskosten, het zit allemaal in de deal. Bij Gopublic geloven we dat in de basis de voorwaarden gewoon goed moeten zijn voor iedereen. Daarom is ook altijd alles bespreekbaar. 

Vacature: Digital (UI/UX) Designer (32 - 40 uur)

We zoeken een medior/senior (web)designer met een hart voor online concepten en een hoofd vol goede ideeen! 
 

In een tweet: 

Als Gopublic helpen wij wereldverbeteraars online excelleren. Ik ontwerp kickass gebruikservaringen van A tot Z. 

 

Waar je echt mee bezig bent:

Als designer met feeling voor interaction design, visual design en techniek geef jij smoel aan de online concepten van onze opdrachtgevers. Dat het vaak goede doelen zijn en not-for-profits vind je extra mooi. Betekenisvol werk is belangrijk voor je. Jouw job is cruciaal in het team van Gopublic. Je bent dagelijks in Sketch, Illustrator, Wireframing tools of andere apps aan het werk om heldere user stories om te zetten in fantastische gebruikservaringen. Je denkt volledig online, print heeft niet echt je belangstelling (meer). Knopjes, borders, pixels, responsive, menuutjes, parralax, streepjes, jij hebt oog voor detail.  Designs met de juiste keuzes op het snijvlak van estethiek, CRO en data, dát vind je belangrijk.

Hoe je dag eruit kan zien

Eerst koffie! Dan even met het team van marketeers en frontenders overleggen waar we vandaag aan gaan werken. In deze sprint hebben we een paar toffe uitdagingen voor verschillende klanten. We starten met het ontwikkelen van een online concept voor een goed doel. Een fondsenwervende campagne met een website die optimaal is voor het beste resultaat! Er wordt flink awareness gecreëerd voor deze campagne, dus we verwachten straks duizenden bezoekers. Elk knopje heeft je volle aandacht. Na een kick-off van het project samen met de klant starten we met een brainstorm. Jij zit vol ideeën en hebt een goed beeld in je hoofd wat de stijl van de campagne moet worden. Koptelefoon op en knallen! Af en toe trek je aan front-ender of marketeer aan zijn broek om mee te kijken. Wat vind je ervan? Kunnen hier een vette motion bedenken van de ene stap naar de volgende? Je bent graag op zoek naar wat er mogelijk is met de laatste technologieën. Ook al ben je zelf geen code koning, je weet als geen ander wat de laatste tips en tricks zijn om het maximale uit HTML5 te persen of een vette Javascript library vol met inspirerende demo's op te snorren.

Na de lunch heb je een standup met je team. Je bespreekt kort je ideeën met het team en er wordt enthousiast gereageerd. Die middag wordt jouw concept direct vertaald naar een eerste versie voor website en een mobiele app. Een paar opmerkingen om rekening mee te houden. Je wordt regelmatig erbij geroepen om te kijken hoe de technische vertaling verloopt. Eind van deze week zal deze eerste MVP aan de klant worden gepresenteerd, leuk! Ondertussen werk je met een marketeer aan een CRO plan waarbij de online donatieflows van een campagne geoptimaliseerd worden. Morgen samen het plan presenteren aan de klant, spannend! Nu eerst ff tafelvoetballen om af te draaien!

Wat wij zoeken:

  • Hoewel we werkervaring erg belangrijk vinden en een jaar of 3/4 wel nodig lijkt, is uiteindelijk je portfolio leidend. Talent is altijd welkom, ook al ben je nog jong.

  • HBO of WO werk- en denkniveau;

  • Zelfsturend en overtuigend;

  • Op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen op UX gebied en je weet anderen in je enthousiasme mee te nemen;

  • Een echte teamplayer, bij voorkeur thuis in SCRUM

 

Wat wij bieden: 

  • Uitdagende en inspirerende projecten voor wereldverbeterende opdrachtgevers in een scale-up context.  

  • Ruimte om de nieuwste technologieën en innovatieve oplossingen toe te passen;

  • Ruimte voor je eigen ontwikkeling en initiatief, sterker nog dat wordt zwaar gewardeerd;

  • Een gezellige, open cultuur;

  • Een team van zo'n 15 enthousiaste collega’s met wie we regelmatig leuke uitstapjes doen​

  • Werken op de achtste verdieping van een levendig verzamelgebouw met uitzicht over Amsterdam vanachter je 27" imac. 

  • Pensioenregeling

  • Een prima salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden, 

 

Interesse?

Vul het formulier in op de website en we nemen zo snel mogelijk contact met je op! We hopen uiterlijk 30 augustus van je te horen! 

Vacature: Online marketeer (24-40 uur)

Bij Gopublic zijn we voorlopers in de markt als het gaat om het implementeren van marketing automation bovenop grote CRM systemen als Salesforce. We hebben een scherpe visie op hoe we de supporter centraal willen zetten door de juiste touchpoints op het juiste moment aan te bieden. Als Online Marketeer bij Gopublic ben jij de M/V die continue bezig is met het verbeteren van de 'klantreizen' van onbemind en onbekend naar ambassadeurs van de organisatie. 

Wat je in de lift zegt dat je doet:

"Ik zorg ervoor dat wereldverbeteraars online door het dak gaan. Ik help ze bijvoorbeeld aan meer leads, donaties, door de (digitale) journeys optimaal daarop in te richten. Ik help ze groeien in alle fases van de journey. 
 

Waar je echt mee bezig bent:

Wij willen onze klanten online zien excelleren. Daar ben jij een belangrijke schakel in. Jij bent dagelijks bezig met het analyseren van de beschikbare data en je weet dat voor onze opdrachtgevers om te zetten in heldere adviezen en concrete strategie. Je weet je weg feilloos te vinden in Google Analytics en Google Adwords. Een Google certificaat is dan ook een hele sterke pré. Je vind het te gek om A/B testen op te zetten in bijvoorbeeld Visual Website Optimizer om zo donatieformulieren verder te verbeteren. Je kickt op meetbaar resultaat. Het liefst ben je iedereen te slim af met stevige cijfermatige onderbouwing van jouw argumenten. 

Als Online Marketeer sta je continu op de uitkijk naar de laatste toffe tools om sneller en betere resultaten te boeken. Hotjar, Blockspring, SE Ranking, VWO, Marketing automation: geef jou de juist tools en jij kan met groei aan de slag! 

Vanuit je brede interesse in online marketing houd je verschillende blogs en magazines nauwlettend in de gaten. In de tussentijd vind je het leuk om de kennis die je opdoet ook in onze eigen blogs en webinars te delen met klant en prospect.
 

Hoe je dag eruit kan zien

Zo. Eerst even koffie. Terwijl de bonen malen check je op je telefoon al even je mail. Omdat je veel direct contact hebt met onze klanten komen de eerste vragen binnen. Met je jas nog aan controleer je gauw de eerste resultaten van een AdWords campagne die je helpt draaien voor één van onze klanten. Ziet er goed uit. Maar er vallen je ook wat verbetermogelijkheden op. Er komt teveel traffic binnen op te generieke woorden en je verzint wat slimme uitsluitingen om het budget efficiënter in te zetten.

In de trein had je nog een leuk idee voor een A/B test voor één van onze andere klanten en je zet het voorstel even op de mail. Daarna verder met een generieke mailing naar al onze klanten waarin je je artikel over Google Grants voor het voetlicht wil brengen.

S’middags pak je vaak even om door verschillende klanten heen te lopen op zoek naar concrete verbeteringen, het liefst onderbouw je dat met data uit Analytics en Hotjar.. Dat levert wat belletjes en mailtjes op. Leuk hoe klanten reageren op zo’n spontaan belletje met waardevolle adviezen. Het levert direct een concrete opdracht op van een dag werk.

Aan het einde van de dag bedenk je je dat je een sterk artikel gelezen hebt. Je bent benieuwd of de conclusies van dat artikel ook voor onze klanten werken. Maar nu is het tijd voor een potje tafelvoetbal met je collega’s!
     

Wat we vragen:

  • Een jaar of 2/3 ervaring, uiteindelijk is je portfolio en je motivatie leidend.
  • HBO of WO werk- en denkniveau;
  • Zelforganiserend en overtuigend; 
  • Ervaring met online tools zoals Analytics, Adwords, Hotjar, SE ranking, Facebook Ads, VWO en/of Optimize
  • Affiniteit met alles rond marketing automation
  • Google Analytics Certificaat is een must
  • Google Adwords Certificaat is een must
  • Growth Hacking ervaring is een grote pré
  • Een echte teamplayer die pro-actief meewerkt aan het vebeteren van de marketing en communicatiestrategie bij onze klanten
     

Wat wij bieden: 

  • Uitdagende en inspirerende projecten voor wereldverbeterende opdrachtgevers 
  • Ruimte om de nieuwste tools en innovatieve oplossingen toe te passen;
  • Ruimte voor je eigen ontwikkeling;
  • Een gezellige en open cultuur;
  • Een team van zo'n 15 enthousiaste collega’s met wie we regelmatig leuke uitstapjes doen​
  • Werken op de achtste verdieping van een levendig verzamelgebouw met uitzicht over Amsterdam
  • Een prima salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden
   
Interesse? Vul het formulier in op deze website en we nemen zo snel mogelijk contact met je op! 
  
ACQUISITIE NAAR AANLEIDING VAN DEZE VACATURE WORDT NIET OP PRIJS GESTELD. 

REAGEER NU OP DEZE VACATURE!

www.linkedin.com/in/
We maken graag al even een beetje kennis met je met een klein videootje. Neem met je smartphone een filmpje op waarin je jezelf voorstelt en vertelt waarom je bij Gopublic zou willen werken. Uploaden op Youtube (kan verborgen) en hier de link posten! ;-)

0 / 140



Maandelijkse inspiratie rechtstreeks in je inbox!

We houden je graag op de hoogte met interessante artikelen boordevol tips en tricks om online te excelleren!
x