De basis voor meer impact
DE Online Succes Cycle
Concept & Strategie
Vanuit een sterk merk
ontwikkelen we online concepten en bepalen we de strategie.
Marketing & Analytics
Onze online marketeers creëren
bereik en optimaliseren conversie
voor meer impact
Design & Development
Als het concept staat designen én ontwikkelen we het concept. 

Concept & Strategie

Wij denken graag al mee in de concept en strategie fase. Je wilt groeien, meer klanten. Maar hoe? Of 'we willen een fondsenwervende campagne, maar wat is de kernboodschap? Wat willen we eigenlijk bereiken? En wie zijn onze doelgroepen? In deze fase leggen we de fundering voor het verdere traject. Samen halen we input op uit de organisatie, de stakeholders en de achterban. Die input vertalen we door naar wat wij noemen, een groeiplan.
Klik door de stappen
Doelstellingen
Één van de eerste vragen waar we antwoord op willen geven is wat we willen bereiken met elkaar. Wat is de kracht van online voor jullie organisatie? Wat is de doelstelling van een specifieke campagne? Samen brengen we deze in kaart. 
Doelgroep
Naast het formuleren van doelstellen is het even belangrijk in kaart te brengen wie we bereiken. We brengen in een sessie de doelgroepen van de organisatie in kaart. Op basis daarvan ontwikkelen we eventueel Buyer Persona's die we gebruiken in het verdere traject. 
Interne input
Om antwoord te geven op de vraag 'wat willen we bereiken en voor wie?' gaan we het liefst zitten in een stevige sessie met alle stakeholders. De afdelingen, alle medewerkers binnen de organisatie hebben een stem. 
Externe input
We halen de input niet enkel uit de organisatie. We zitten ook graag met de doelgroep(en) zelf aan tafel. Human centered design wordt dat ook wel genoemd. Denken en ontwikkelen vanuit de wensen van de eindgebruiker. 
Het doel!

Concept & Groeiplan

Aan de hand van de opgehaalde input komen we tot een eerste concept. Een idee. Dat kan een campagne zijn of een website. Maar alle onderdelen worden hierin beschreven. Wij noemen dat ook wel het groeiplan. Heb je interesse in een strategie fase? Of onderdelen daarvan?
Vraag vrijblijvend meer informatie aan. We staan je graag te woord!
Om het wat concreter te maken, dit zijn zo’n beetje de producten die we veel inzetten in zo'n strategiefase om onze klanten te zien excelleren. Per situatie kijken we samen wat nodig is.
Klik op een tool om meer te lezen over hoe we dat kunnen inzetten voor jullie organisatie.




Design & Development

Op het moment dat er een helder concept ligt gaan we aan de slag! Of dat nou een marketing of fondsenwervingscampagne is of een nieuwe corporate website, in deze fase komt onze werkwijze helemaal tot zijn recht. Met de SCRUM projectmanagement methode passen we onze online succes cycle toe. Dat betekent dat strategen, designers, developers en marketeers continu in multidisciplinaire teams samenwerken om de mooiste digitale concepten te realiseren!
Product backlog
De product backlog vloeit vaak voort uit het groeiplan. Het is een ruwe lijst van wensen en functionaliteiten die ontwikkeld moeten worden. 
Sprint backlog
Op het moment dat een functionaliteit uit de backlog ontwikkeld gaat worden moet deze verfijnd worden. Wat moet er precies gebeuren? Hoeveel design, ontwikkeling en marketing uren zijn er nodig? 
Tijdens de sprintfase komt onze cycle helemaal tot leven! Met een multidisciplinair team ontwikkelen we in twee weken complete user stories.
Sprint review
In de sprint review wordt gekeken hoe de sprint is verlopen en of de doelstellingen zijn gehaald. 
Shippable Deliverable
Aan het einde van de sprint is er een werkende functionaliteit. Designed, gebouwd, getest en opgeleverd! 
Scrum aanpak
Het doel!

De ontwikkelfase

In de ontwikkelfase denken we vanuit zogenaamde 'user stories'. Een user story is een duidelijke omlijnde functionaliteit of feature die binnen één sprint ontwikkeld kan worden. De backlog geeft aan hoeveel sprints er nodig zijn om tot een MVP (minimum viable product - wat heb je minimaal nodig om te kunnen starten?) te komen. Daar werken we eerst naar toe. Daarna prioriteren we samen de vervolgontwikkelingen. Zo houd je altijd volledig grip op budget én op het tijdpad en zit je nooit met een 'onaf' product omdat tijd en/of budget op zijn. We vertellen je er graag meer over in een vrijblijvend gesprek!
Zonder de inzet van Gopublic kon de actie van Schrijvers voor Vrijheid van IJM nooit zo’n succes worden. Ze waren vanaf het begin nauw betrokken bij het totale concept. Een geweldige site, een erg gave video van concept tot montage en een tof logo voor de campagne die we nog steeds gebruiken. Dank voor de mooie samenwerking!
Henk Jan Kamsteeg International Justice Mission

Marketing & Analytics

Bij Gopublic hebben we in de loop der jaren heel wat ervaring opgedaan als het gaat om websites bouwen die aansluiten bij de doelgroep en doelgericht bereiken waarvoor ze bedacht zijn. Wij werken vanuit wat wij noemen de 'inbound marketing funnel'. Het is een trechter die generiek toe te passen is op de klant/donateur reis van vrijwel iedere organisatie. Hoe bereik je mensen en help je ze om langzaam klant of donateur te worden? Samen richten we deze funnel in en automatiseren we deze waar mogelijk! Klik op de fases in de funnel om meer te lezen over deze fase! 
Inbound Marketing funnel
Awareness
SEO - Blogs - Social media - Banners
Activatie
Call-to-action - Formulieren - Downloads - Landingspagina's
Conversie
Testimonials - E-mails - CRM - Analytics
Delight
Gepersonaliseerde e-mails - Downloads
Retentie
Gepersonaliseerde e-mails - Downloads
Referral
E-mail - Evenementen - Social Engagement
Het doel!

Inbound Marketing

Samen richten we de marketing / fondsenwervingsfunnel in. Hoe creëren we meer bereik (awareness)? Hoe zorgen we ervoor dat we bezoekers leren kennen (activatie)? en hoe bewegen we deze leads langzaam maar zeker naar onze conversies (bv donaties)? En dan, hoe zorgen we dat deze klanten / donateurs vanuit een geweldige ervaring met de organisatie (customer delight) zelfs ambassadeurs worden van jullie merk?)
Dit zijn zo'n beetje de tools de we momenteel veel inzetten om onze klanten te zien excelleren.
Klik op een tool om meer te lezen over hoe we wat kunnen inzetten voor jullie organisatie.


5 redenen om voor ons te kiezen
  • Alle disciplines in huis voor online succes: concept, design, development én online marketing.
  • Gespecialiseerd in nonprofit in het algemeen en charitatief in het bijzonder.
  • Veel ervaring met CRM koppelingen (Salesforce, Microsoft etc).
  • Werken volgens SCRUM, waardoor we makkelijker binnen tijd en budget leveren.
  • Scherp geprijsd met zeer transparante tarieven en werkwijze
[[]]
{"text":"\u003Cdiv class=\u0022information\u0022\u003E\n\u003Cdiv class=\u0022information-title\u0022\u003E\n\u003Ch1\u003EMeer weten?\u003C\/h1\u003E\n\n\u003Cp\u003EWij zijn een digital marketing agency voor nonprofits. Even samen sparren? Laat je gegevens achter en wij zoeken contact met je. \u003C\/p\u003E\n\u003C\/div\u003E\n\u003C\/div\u003E"}
[]

Meer weten?

Wij zijn een digital marketing agency voor nonprofits. Even samen sparren? Laat je gegevens achter en wij zoeken contact met je. 

[{"mandatory":"","unique":"","validation":"","default_value":"","has_placeholder":"true","source_type":""}]
{"label":"Naam","error_mandatory":"Dit veld is verplicht.","error_unique":"Deze waarde is al bezet.","error_validation":""}
[]
[{"mandatory":"true","unique":"","validation":"email","default_value":"","has_placeholder":"true","source_type":""}]
{"label":"E-mail","error_mandatory":"Dit veld is verplicht.","error_unique":"Deze waarde is al bezet.","error_validation":"Dit is geen geldig e-mailadres."}
[]
[{"has_placeholder":"true","default_value":"","validation":"phone","unique":"","mandatory":"true","source_type":""}]
{"error_validation":"Dit is geen geldig telefoonnummer.","error_unique":"Deze waarde is al bezet.","error_mandatory":"Dit veld is verplicht.","label":"Telefoonnummer"}
[]
[{"mandatory":"","default_value":"","has_placeholder":"true","source_type":""}]
{"label":"Bericht","error_mandatory":"Dit veld is verplicht."}
[]
[[]]
{"label":"Vraag informatie aan"}
[]

Maandelijkse inspiratie rechtstreeks in je inbox!

We houden je graag op de hoogte met interessante artikelen boordevol tips en tricks om online te excelleren!
x
Om u beter van dienst te zijn, maakt gopublic.nl gebruik van cookies.