Waarom een roadmap?

Doel

Met de roadmap werken we samen met jouw organisatie aan je fundering. Dat start met een stip op je horizon zetten. Wat betekent future-proof marketing voor jouw organisatie?

Route

Samen halen we input uit de organisatie, de stakeholders en natuurlijk: jullie supporters. Die input vertalen we door naar een concrete roadmap voor de komende 1 -2 jaar. Ready? Go!

“Met de roadmap helpen we organisaties inzicht te krijgen waar ze staan, waar ze heen willen en hoe daar te komen. Een geweldige tool voor managers en teams die van een concrete aanpak houden.”

Jeroen Houwen, CEO Gopublic

Onze aanpak

De Roadmap in 4 stappen:

  • Kick-off

    Om antwoord te geven op de vraag ‘wat willen we bereiken en voor wie?’ verzamelen we input vanuit alle lagen uit de organisatie. Alle medewerkers hebben een stem.

    Daarnaast laten we in een inspiratiesessie zien wat nu al kan en waar we naartoe kunnen bewegen.

  • Interne analyse

    Hoe ‘ready’ is jouw organisatie voor de transformatie naar future-proof marketing? We duiken dieper in de organisatie door diepte-interviews af te nemen met de belangrijkste stakeholders.

    Ook passen we ons digital maturity model toe op jullie organisatie en kijken we welke tools en kennis er al zijn. Maar belangrijker natuurlijk; welke er missen.

  • Externe analyse

    We halen de input niet enkel uit de organisatie. We zitten ook graag met jullie doelgroep(en) zelf aan tafel.

    Human centered design wordt dat ook wel genoemd. Denken en ontwikkelen vanuit de wensen van de eindgebruiker.

    Als laatste stap doen we een marktanalyse: hoe staat jouw organisatie ervoor? Kansen en bedreigingen worden in kaart gebracht.

  • Roadmap ontwerp

    We stippelen een pad uit hoe we jouw organisatie naar klant-centraal werken gaan krijgen. Daarin wordt duidelijk welke producten of trainingen er nodig zijn.

    Dit advies vertalen we naar concrete projecten met eenĀ  planning om de doelen van jouw organisatie te behalen.

Om antwoord te geven op de vraag ‘wat willen we bereiken en voor wie?’ verzamelen we input vanuit alle lagen uit de organisatie. Alle medewerkers hebben een stem.

Daarnaast laten we in een inspiratiesessie zien wat nu al kan en waar we naartoe kunnen bewegen.

Hoe ‘ready’ is jouw organisatie voor de transformatie naar future-proof marketing? We duiken dieper in de organisatie door diepte-interviews af te nemen met de belangrijkste stakeholders.

Ook passen we ons digital maturity model toe op jullie organisatie en kijken we welke tools en kennis er al zijn. Maar belangrijker natuurlijk; welke er missen.

We halen de input niet enkel uit de organisatie. We zitten ook graag met jullie doelgroep(en) zelf aan tafel.

Human centered design wordt dat ook wel genoemd. Denken en ontwikkelen vanuit de wensen van de eindgebruiker.

Als laatste stap doen we een marktanalyse: hoe staat jouw organisatie ervoor? Kansen en bedreigingen worden in kaart gebracht.

We stippelen een pad uit hoe we jouw organisatie naar klant-centraal werken gaan krijgen. Daarin wordt duidelijk welke producten of trainingen er nodig zijn.

Dit advies vertalen we naar concrete projecten met eenĀ  planning om de doelen van jouw organisatie te behalen.

Roadmap resultaat

Hoe ziet dat er uiteindelijk uit? Deze blokken rechts representeren de projecten die uit de roadmap zijn voortgekomen. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Nieuwe website met CRM integratie
  • Implementatie Marketing Automation tool
  • Marketing Automation academy
  • Always-on leadwervende campagne
  • Fondsenwervende najaarscampagne
  • Event voor supporters

Uiteindelijk ontwikkelen we met deze projecten een solide communicatielandschap en helpen ze je organisatie de klant echt centraal te zetten.

En zo werken we toe naar future-proof marketing voor jouw organisatie!

Een roadmap voor jouw organisatie?
Vraag een vrijblijvende roadmap intake aan!

Lijkt het je gaaf om samen te werken? Laat je gegevens achter en geef jouw uitdaging aan!

Jeroen Houwen
CEO / Strateeg