In de vorige podcast hebben we het gehad over de businesscase van marketing automation. Vaak is de implementatie van zo’n tool een onderdeel van een complete digitale transformatie. Dat klinkt groot en ingewikkeld… en dat is het ook! Zo blijkt uit het nieuwste boek van Menno Lanting over de grootste faalfactoren rond digitale transformatie. Wat kunnen we leren van wat er allemaal al mis is gegaan en tegelijkertijd ook leren van een aantal successen in de markt.

Save the Children is afgelopen jaren meer dan verdubbeld. Met Pim Kraan als CEO is er veel veranderd en komt inmiddels 60% van de inkomsten uit digitale kanalen. Balt Leenman heeft eerst binnen grote corporates en later bij veel non-profits cloud technologie geïmplementeerd.

Wil jij niet dezelfde fouten maken als andere organisaties? Hoe kun je als leidinggevende richting bepalen bij digitale transformatie? Mag je wel experimenteren met donateursgelden en hoe krijg je iedereen aan boord?

Deze aflevering te gast:

Menno Lanting
Spreker | Strateeg | Innovator | Auteur
Pim Kraan
Directeur Save the Children
Balt Leenman
IT strateeg | Change Consultant

Om deze video te kunnen bekijken moet je ‘Sociale media en advertenties’-cookies accepteren. Klik hier om jouw cookie-instellingen te wijzigen.

Nieuw: Gopublic Change

Gopublic lanceert Gopublic Change om non-profits te helpen bij verandervraagstukken. Het denken over de relatie tussen supporters, klanten en de organisatie verandert snel. Niet alleen in de commerciële wereld, ook bij non-profits groeit het bewustzijn dat donateurs en andere sympathisanten veel meer centraal mogen komen te staan.