Samen met onze klanten zetten we de supporter centraal. Met nieuwe technieken en handige tools kun je veel bereiken. Maar er is meer nodig. De veranderkracht van medewerkers en de organisatie bepaalt of het duurzaam en succesvol is. Wat is daar voor nodig?

Learning to navigate digital transformation

Digitaal transformeren is veel complexer dan we vaak willen toegeven. Als we accepteren dat het geen lineair proces is dat we kunnen overzien ontstaat er ruimte om met elkaar te leren.

Leren is dingen uitproberen en serieus nemen wat je leert van de stappen die je samen zet. Dus niet alleen je intuïtie, maar vooral de data serieus nemen.

Door een simpele maar uitvoerbare eerste stap te bedenken, deze uit te proberen, daarvan te leren en de lessen door te vertalen naar de toekomst. Zo train je als organisatie je veranderspieren.

Gopublic Change begeleidt medewerkers, teams, mt’s en directies om samen de weg te vinden door hem te lopen.

Met vallen en opstaan, Met tegenslag en overwinning. Maar vooral met veel energie en plezier. Gedegen in de basis, fris in de vorm. 

Help on the way

Wie helpen we? Onze aandacht ligt bij wereldverbeteraars, oftewel non-profits. Een non-profit heeft een belangrijke missie te volbrengen, dat is je bestaansrecht.

Om aan die missie te werken heb je de juiste mensen nodig: supporters en medewerkers. Hun inzet en samenwerking is essentieel om de missie te realiseren. Belangrijk dus om de missie van de organisatie te vertalen naar een persoonlijke vraag voor iedere betrokkene. En dat is geen paradox – jullie missie als organisatie is de missie van de supporter.

Dat is het begin. Maar om daar te komen heb je flink wat stappen te zetten. Wat is er nodig? De juiste tech & touch. Innovatief denken en doen. En een focus om samen met jouw supporters uitdagingen aan te gaan. Een non-profit moet het hebben van haar supporters, en eveneens kunnen supporters niet zonder jullie als organisatie (als jullie doel hetzelfde is).

Als organisatie ben je een partner in life van jouw supporter. En vaak vraagt het nog flink wat werk om die rol goed te vervullen. Dat begint bij hen leren kennen en op innovatieve manieren met de supporter in gesprek gaan over de gezamenlijke uitdaging. Alleen dan kun je samen aan de slag om de missie te realiseren.

Onze Change consultants

Ruud Kraan

Change Consultant | Interimmanager

Rutger Bartelsman

Change Consultant | Organisatiekundige

Jeroen Houwen

CEO | Strateeg

Telefoon: 020-7173095

Balt Leenman

Change Consultant | IT Strateeg

Gopublic Change diensten

  • Rondetafels

    “Alleen ga je sneller, samen kom je verder.”

    We organiseren rondetafels met directeuren en bestuurders over de impact van digitale transformatie op jouw organisatie. De coronacrisis heeft voor een enorme digitale versnelling gezorgd. Zowel aan de buitenkant van de organisatie (contacten met donateurs, wervingsmethoden) als aan de binnenkant (samenwerking tussen medewerkers en contacten met het veld/de projecten).

    Dit trekt een enorme wissel op het beleid en het besturen van non-profit organisaties. 

    Gopublic Change organiseert (virtuele) rondetafelsessies in kleine groepen om met elkaar te sparren en van elkaar te leren. Ook de adviseurs van Gopublic Change schuiven aan en praten mee. Thema’s die aan de orde gaan komen, zijn o.a.:

    • Fondsenwerving en digitale transformatie: blijf leren terwijl je jouw digitale landschap ontwerpt en ontwikkelt
    • Projecten op orde: verbinding houden met het veld
    • Innovatie en nieuwe businessmodellen: uitproberen in een tijd van groeiende complexiteit
    • Persoonlijk leiderschap: omgaan met versnelling en vertraging in een complexe wereld.
    • Leiderschap op de digitale koers: hoe houdt je contact en maak je besluiten die dienend zijn aan de ontwikkelingen die de toekomst van je vragen?
  • De 100 Dagen Challenge

    “Daag je organisatie uit: maak duurzaam en concreet resultaat in honderd dagen.”

    De klant centraal zetten zonder vanuit jouw klant te denken en te doen… dat werkt niet. Je kunt niet van A naar B zonder via B te gaan. Want van het oude gedrag af proberen te komen zonder er iets radicaal anders tegenover te zetten (nieuw gedrag) – is het recept voor het produceren van meer van hetzelfde. In 100 dagen zet je concrete stappen om vanuit de nieuwste veranderkundige inzichten de lens op jouw klant richten.

    Je leert om (samen met jouw team) effectief innovatie mogelijk te maken door een concrete challenge vorm te geven. Je gaat onder deskundige begeleiding een actie-onderzoek opzetten waarmee je een minimum viable product ontwerpt. Jullie klant echt centraal zetten vraagt om een investering. Onderweg leer je meer over welke dominante mindset in jullie organisatie werkzaam is, formuleren we alternatieven voor belemmerende bureaucratische ingewikkeldheden en leren we van en met elkaar over onze gedragspatronen door gewoon te gaan doen. 

    De 100 Dagen Challenge is geschikt als je in onderstaande vragen iets herkent. 

    • Maken jullie ook zoveel plannen maar blijft het vaak daarbij? 
    • Wil jij op nieuwe manieren met je supporters in contact komen?
    • Zie je kansen om jouw donateurs te bereiken maar kom je er maar niet aan toe om er echt werk van te maken?
    • Loopt jullie samenwerking nog niet zo lekker als je zou willen?
  • Cultuurscan

    “Culture eats strategy for breakfast”

    Waarom is het begrijpen van de complexe dynamiek die we ‘cultuur’ noemen zo belangrijk voor het behalen van successen? Omdat je wel iets nieuws kunt gaan doen, maar er vaak allerlei redenen zijn voor je mensen om het niet ‘op te pakken’. Niet omdat ze geen zin hebben, maar omdat niemand door een ander veranderd wil worden. En zo belandt een strategie, vaak onbedoeld, ongebruikt in de la. 

    Dat kan anders. Ons idee? Begin met de cultuurscan; Door een combinatie van een online assessment en een dag die volledig in het teken staat van grondige observatie van jullie manier van werken, creëren we een analyse op hoe supporter-centraal jouw organisatie al werkt. Dit vertalen we in een voorstel om de ambitie op innovatiebereidheid, tooling, digital maturity en organisatiecultuur verder uit te werken.

    De cultuurscan laat zien waar het zinvol is om te investeren in écht succesvol supporter centraal werken.

    Meer weten? Boek een gratis intake!

     

     

Rondetafels

“Alleen ga je sneller, samen kom je verder.”

We organiseren rondetafels met directeuren en bestuurders over de impact van digitale transformatie op jouw organisatie. De coronacrisis heeft voor een enorme digitale versnelling gezorgd. Zowel aan de buitenkant van de organisatie (contacten met donateurs, wervingsmethoden) als aan de binnenkant (samenwerking tussen medewerkers en contacten met het veld/de projecten).

Dit trekt een enorme wissel op het beleid en het besturen van non-profit organisaties. 

Gopublic Change organiseert (virtuele) rondetafelsessies in kleine groepen om met elkaar te sparren en van elkaar te leren. Ook de adviseurs van Gopublic Change schuiven aan en praten mee. Thema’s die aan de orde gaan komen, zijn o.a.:

  • Fondsenwerving en digitale transformatie: blijf leren terwijl je jouw digitale landschap ontwerpt en ontwikkelt
  • Projecten op orde: verbinding houden met het veld
  • Innovatie en nieuwe businessmodellen: uitproberen in een tijd van groeiende complexiteit
  • Persoonlijk leiderschap: omgaan met versnelling en vertraging in een complexe wereld.
  • Leiderschap op de digitale koers: hoe houdt je contact en maak je besluiten die dienend zijn aan de ontwikkelingen die de toekomst van je vragen?

De 100 Dagen Challenge

“Daag je organisatie uit: maak duurzaam en concreet resultaat in honderd dagen.”

De klant centraal zetten zonder vanuit jouw klant te denken en te doen… dat werkt niet. Je kunt niet van A naar B zonder via B te gaan. Want van het oude gedrag af proberen te komen zonder er iets radicaal anders tegenover te zetten (nieuw gedrag) – is het recept voor het produceren van meer van hetzelfde. In 100 dagen zet je concrete stappen om vanuit de nieuwste veranderkundige inzichten de lens op jouw klant richten.

Je leert om (samen met jouw team) effectief innovatie mogelijk te maken door een concrete challenge vorm te geven. Je gaat onder deskundige begeleiding een actie-onderzoek opzetten waarmee je een minimum viable product ontwerpt. Jullie klant echt centraal zetten vraagt om een investering. Onderweg leer je meer over welke dominante mindset in jullie organisatie werkzaam is, formuleren we alternatieven voor belemmerende bureaucratische ingewikkeldheden en leren we van en met elkaar over onze gedragspatronen door gewoon te gaan doen. 

De 100 Dagen Challenge is geschikt als je in onderstaande vragen iets herkent. 

  • Maken jullie ook zoveel plannen maar blijft het vaak daarbij? 
  • Wil jij op nieuwe manieren met je supporters in contact komen?
  • Zie je kansen om jouw donateurs te bereiken maar kom je er maar niet aan toe om er echt werk van te maken?
  • Loopt jullie samenwerking nog niet zo lekker als je zou willen?

Cultuurscan

“Culture eats strategy for breakfast”

Waarom is het begrijpen van de complexe dynamiek die we ‘cultuur’ noemen zo belangrijk voor het behalen van successen? Omdat je wel iets nieuws kunt gaan doen, maar er vaak allerlei redenen zijn voor je mensen om het niet ‘op te pakken’. Niet omdat ze geen zin hebben, maar omdat niemand door een ander veranderd wil worden. En zo belandt een strategie, vaak onbedoeld, ongebruikt in de la. 

Dat kan anders. Ons idee? Begin met de cultuurscan; Door een combinatie van een online assessment en een dag die volledig in het teken staat van grondige observatie van jullie manier van werken, creëren we een analyse op hoe supporter-centraal jouw organisatie al werkt. Dit vertalen we in een voorstel om de ambitie op innovatiebereidheid, tooling, digital maturity en organisatiecultuur verder uit te werken.

De cultuurscan laat zien waar het zinvol is om te investeren in écht succesvol supporter centraal werken.

Meer weten? Boek een gratis intake!

 

 

Ontdekken hoe Gopublic Change jouw organisatie het beste kan helpen?

Meld je aan voor de Change Journey 👇

Gopublic Change:
Learning to navigate digital transformation

Meld je aan voor de Change journey met 5 emails boordevol tips en tricks!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.