2 minuten leestijd

Inzet telemarketing voor fondsenwerving onder vuur

Onder de nieuwe telecommunicatiewet mag telemarketing alleen worden ingezet bij klantrelaties met een bestaande financiële relatie. Je mag dus niet zomaar benaderd worden door telemarketing. Heel fijn! Maar wel een probleem voor non-profits die leads (nog zonder financiële relatie) willen opvolgen middels telemarketing.

Het goede nieuws voor non-profits: er zijn aanpassingen gedaan op de nieuwe telecommunicatiewet die non-profits enorm gaan helpen met fondsenwerving.

Het begrip klantrelatie is verbreed voor de goede doelen sector zodat fondsenwerving met telemarketing mogelijk blijft. Met de aanpassing blijft het mogelijk leads op te volgen met telemarketing – ook als er nog geen financiële relatie is. Een tweede aanpassing maakt ook het ontdubbelen met het bel-me-niet register overbodig.

Nu zou je denken; dat klinkt als een mooie carte blanche om nog veel meer te gaan bellen?

Belang van supporter centraal werken nog groter

Geweldig dat er een uitzondering is gemaakt voor non-profits. Maar door de aanpassing zullen veel mensen wel extra kritisch zijn als ze gebeld worden. Zeer belangrijk dus om telemarketing in te gaan zetten op het juiste moment.

Ga dus niet zomaar de hele bak met leads bellen en hopen dat mensen direct overgaan tot een financiële relatie. Nee, zorg dat je gebruik maakt van Engagement Score binnen marketing automation tools. Bel vervolgens alleen de groep die betrokken genoeg is. Op deze manier hebben wij voor een klant een verdubbeling van conversie kunnen realiseren op telemarketing. En daarbij heb je nog een hele groep leads die je nog verder kunt nurturen, terwijl deze groep misschien aan de telefoon was afgeschrikt en afgehaakt. 

Je supporter centraal zetten en weten waar in de klantreis die zich bevindt is dus van levensbelang!

Download onze whitepaper Klant centraal werken om in 4 stappen je supporter echt centraal te zetten zodat je telemarketing op het juiste moment inzet!

Whitepaper

In deze whitepaper behandelen we 4 concrete stappen die jou gaan helpen om in je organisatie klant centraal te gaan werken. Inclusief praktijkvoorbeelden en praktische tips!

Ontvang onze inspiratiemails!

  • Hidden
    DD dash MM dash YYYY
  • Hidden
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.