Ga naar het blogoverzicht  

Monday Mashup 28/01

28 januari 2019
Monday Mashup #2.
Alles wat je moet weten en nog niet wist.
 

1. 6 psychologische benaderingen die je kunt toepassen op je contentmarketing

Een overtuigende en verrassende campagne maak je niet zomaar. Daar gaan veel creatieve en strategische sessies aan vooraf. Het vinden van de juiste boodschap, het juiste kanaal en het juiste moment is nou eenmaal lastig. Wil je er zeker van zijn dat je campagne slaagt?

Luister dan even naar deze podcast.

In deze podcast worden 6 psychologische benaderingen uitgelegd die je kunt toepassen op je contentmarketing. Het legt uit hoe mensen online beïnvloedbaar zijn en hoe je jouw contentmarketing naar een hoger level kan tillen.

Luister ‘m hier. 

 

2. Hoeveel Nederlanders Facebook in 2018 hebben verwijderd

Dat steeds meer mensen twijfelen om hun Facebookaccount te verwijderen, is niets nieuws. Het vertrouwen in het platform is het afgelopen jaar enorm gedaald en steeds meer mensen vragen zich af wat er met hun persoonlijke gegevens wordt gedaan. Dat is misschien ook wel terecht. Vooral als je deze documentaire hebt gezien.

Maar hoeveel mensen daadwerkelijk de ballen hebben gehad om zich te distantiëren van het platform, was tot afgelopen week nog niet bekend.

Wat blijkt?

In 2018 hebben 200.000 Nederlandse Facebookgebruikers hun account opgezegd. Dat laat onderzoeksbureau Newcom in hun nieuwe rapport Nationale Social Media Onderzoek 2019
weten. Daarbij logt 400.000 huidige facebookgebruikers niet meer in. Dat zijn een hoop gebruikers die Facebook kwijtraakt!

Een ander interessant nieuwtje: Instagram is het snelst groeiende sociale platform in Nederland. In 2018 kreeg het platform 830.000 nieuwe Nederlandse gebruikers erbij.

Benieuwd naar het hele rapport? Bekijk het hier.

 

3. Hoe merken handig inspelen op maatschappelijke problemen

Tegenwoordig zien we steeds meer merken die met hun reclamecampagnes inspelen op maatschappelijke problemen. Zo ook het scheermessenmerk Gillette. Drie weken geleden lanceerde het merk een commercial met een duidelijke boodschap: mannen moeten stoppen met pesterijen en seksuele intimidatie. Ze moeten verantwoordelijkheid nemen voor elkaars gedrag.

Een goede zet. Maar kan een merk als Gillette deze impact wel maken?

CEO van Ben & Jerry’s geeft in dit artikel hier antwoord op.  
 
Een korte samenvatting: volgens de CEO gaat het niet alleen om een statement maken. Het is veel meer dan dat. Alles wat wordt gezegd en gedaan door het merk, moet aansluiten op de visie en missie van het merk. Het moet een beweging creëren en de sales moeten niet allesbepalend zijn.

Daarnaast kan een merk niet alleen sociale impact maken. Er moet samengewerkt worden met andere (non-profit) organisaties of bewegingen. Pas dan kan een merk impact maken.

Wat denk jij? Lukt het Gillette om deze impact te maken?

Interesse in het artikel gekregen? Bekijk ‘em hier!

 

4. NS lanceert thriller via Whatsapp

Vandaag is het zover. De thriller van NS gaat online!
Deze thriller zal gaan over Sarah die na een werkborrel iets ziet wat ze niet had mogen zien en verdwijnt.

Wat er gaat gebeuren? Dat kom je te weten via Whatsapp.

Het verhaal wordt in ongeveer 210 tekst-, foto- en videoberichten (vanaf vandaag tot en met 1 februari) met de deelnemers gedeeld via Whatsapp. Om mee te doen stuur je een appje naar 06 57 54 46 57 met ONTSPOORD AAN.
    
Helaas kunnen er maar 1000 mensen meedoen aan de actie en zit deze al helemaal vol. Zit jij hierbij? Laat het ons weten!
Ga naar het blogoverzicht  

  • Deel deze post

  • Floor Burg

    Floor Burg

    Floor is een creatieve duizendpoot en zit niet graag stil. Van het schrijven van boeiende teksten tot het maken van een kekke kerstvideo. Ze kan het allemaal. Floor studeerde Communicatie & Multimedia design en heeft een master in Marketingcommunicatie afgerond aan de Vrije Universiteit. Momenteel is Floor content trainee bij Gopublic en is ze nog lang niet uitgeleerd. 

Maandelijkse inspiratie rechtstreeks in je inbox!

We houden je graag op de hoogte met interessante artikelen boordevol tips en tricks om online te excelleren!
x