Ga naar het blogoverzicht  

Monday Mashup 25/02

25 februari 2019 4 minuten leestijd

Klaar voor een nieuwe Monday Mashup?

Ready. Change. GO!


1. Hoe kun je zorgvuldig omgaan met je data?


Privacy is een hot topic. Dagelijks verschijnen in de media verschillende berichten over datalekken, computerinbraken of privacyklachten tegen Facebook of Google.

Veel Nederlanders zeggen privacy belangrijk te vinden, maar nemen nauwelijks maatregelingen. En dat is ook wel lastig. Want waar begin je? Wat moet je allemaal doen om je data beter te beschermen?

Afgelopen week bracht de Volkskrant een interessant artikel uit over zogeheten digitatiërs: mensen die hun data alleen delen als het echt niet anders kan.

Wat we van hen kunnen leren, lees je hier.



2. Vrijmibo met 699 anderen


Zijn jouw vrijdagmiddagborrels nooit zo spannend? Tijd voor verandering! Aanstaande vrijdag vindt er een grote vrijdagmiddagborrel plaats in de Amstelpassage op Centraal Station Amsterdam waar 700 man kunnen feestvieren. 

Het feest begint om 18.00 en gaat door tot 01.00. Er zal een karaokezaal zijn en verschillende stands met eten en drinken.

Wil jij aanwezig zijn? Koop dan hier je kaartje.
 



3. Waarom steeds meer merken verdwijnen


Afgelopen week was het teleurstellende nieuws daar: speelgoedketen Intertoys is failliet. Het bedrijf kampte al langere tijd met veel concurrentie van andere online webshops en heeft het niet vol kunnen houden op de markt.

Wat had de keten kunnen doen om zichzelf staande te houden?

Die vraag ontstond toen ik dit artikel las. Het artikel van Marketingweek stelt dat consumenten steeds grotere behoefte heeft aan merken die ‘iets’ goed doen voor de wereld. En daar kunnen wij, van Gopublic, ons goed in vinden. Wij geloven dat ieder persoon behoefte heeft om bij te dragen aan een betere wereld. Of je dat nu doet doordat je geen vlees eet of dat je maandelijks doneert aan een goed doel. Op vele manieren kun je bijdragen aan een betere wereld.

Heeft Intertoys wellicht hier de plank misgeslagen? En had de keten bijvoorbeeld meer duurzaam speelgoed moeten verkopen om op die manier bij te dragen aan een betere wereld? 

Een ander interessant punt is de groeiende behoefte van consumenten naar waardevolle en interessante content die merken moeten aanbieden. Consumenten zitten niet meer te wachten op directe en harde reclame. Ze willen verrast worden met informatie waar ze wat mee kunnen.

Een mooi voorbeeld van waardevolle en interessante content is de nieuwe Instagram-video van Nike. Met deze video wil Nike laten zien dat vrouwen in de sportwereld vaak onterecht worden afgeschreven als gek, emotioneel of dramatisch. Maar geen enkele (sport)droom is volgens Nike te gek en vrouwen moeten daarom niet opgeven.  

In slechts 2 minuten speelt Nike volledig in op de emotie en wil op deze manier dit hedendaagse probleem aan het licht brengen.

Wij vinden 'm zeer geslaagd, wat vinden jullie?

Ben jij onlangs nog inspirerende content tegen gekomen? Laat het ons weten!

 
Ga naar het blogoverzicht  

  • Deel deze post

  • Floor Burg

    Floor Burg

    Floor is een creatieve duizendpoot en zit niet graag stil. Van het schrijven van boeiende teksten tot het maken van een kekke kerstvideo. Ze kan het allemaal. Floor studeerde Communicatie & Multimedia design en heeft een master in Marketingcommunicatie afgerond aan de Vrije Universiteit. Momenteel is Floor content trainee bij Gopublic en is ze nog lang niet uitgeleerd. 

Maandelijkse inspiratie rechtstreeks in je inbox!

We houden je graag op de hoogte met interessante artikelen boordevol tips en tricks om online te excelleren!
x