Ga naar het blogoverzicht  

Monday Mashup 04/02

04 februari 2019 4 minuten leestijd
Het is weer tijd voor een Monday Mashup: alle nieuwtjes en weetjes die je nog niet wist op een rijtje.



1. Eigenaar van Instagram ei onthuld

Een paar weken geleden schreven wij er al over: de meest gelikete foto van een ei op Instagram.

Wie er achter zat, was tot een paar uur geleden nog niet bekend. Inmiddels is het ei opengebarst en heeft de non-profitorganisatie Mental Health America onthuld eigenaar te zijn van de foto.

Dit werd bekend gemaakt tijdens de commercial break van de Super Bowl, het grootste sportevenement in Amerika. In de commercial van Mental Health America is te zien hoe het ei breekt door sociale media druk. De boodschap is duidelijk: mensen oproepen die ook stress ervaren door sociale media kunnen hulp zoeken bij de non-profit organisatie.

Een krachtige boodschap op een subtiele wijze overgebracht. Wij vinden ‘m geslaagd. Wat vind jij?

Bekijk de commercial hier.


2. Vier tips hoe je influencer marketing moet inzetten

Ga jij binnenkort een samenwerking aan met een influencer? Werp dan eerst even een blik op dit rapport: de toekomst van influencer marketing.

Voor dit onderzoek zijn maar liefst 500 consumenten tussen de 18 t/m 34 jaar en meer dan 1000 marketeers ondervraagd. Er is gemeten hoe deze groepen over influencer marketing denken en wat de toekomst van influencer marketing gaat zijn.

Interessant!

Wat blijkt: meer dan de helft van de groep consumenten geeft aan wel eens beïnvloed te zijn door een influencer. Ze hebben het product gekocht dat werd gepromoot via social media. De groep geeft hierbij aan snel te kunnen zien dat het om een samenwerking gaat.

En op zich is dat geen probleem, maar houd dan wel rekening met de volgende punten:

1. Zorg voor geloofwaardige, transparante en authentieke content.

2. Het product of de dienst dat wordt gepromoot moet aansluiten bij de identiteit van de influencer.

3. Ga voor een samenwerking met micro-influencers (minder dan 100K volgers); zij komen geloofwaardiger over dan macro-influencers en zijn vaker authentieker.

4. Wil je dat de samenwerking echt succes gaat boeken? Zorg er dan voor dat de influencer een dialoog aangaat met haar of zijn volger; hierdoor stijgt het engagement.

Lees hier het volledige rapport.

 

3. Hoe je social media WEL nuttig kan gebruiken

Je hoort het tegenwoordig steeds meer: social media detox. Voor een (korte) periode niet bereikbaar. Het geeft je geest rust en laat je focussen op dingen die belangrijker zijn dan doelloos scrollen door je Instagram- of Facebookfeed.

Een mooie uitdaging. Maar is dit wel realistisch wanneer je marketeer of online fondsenwerver bent? Je bent dan immers afhankelijk van social media.

Daarom een aantal tips om hoe je WEL social media nuttig kan gebruiken. Je leest het hier.

Benieuwd naar hoe je social media voor je achterban nuttig interessant maakt? Eerder schreven wij een blog met 5 tips voor ijzersterke content.
Ga naar het blogoverzicht  

  • Deel deze post

  • Floor Burg

    Floor Burg

    Floor is een creatieve duizendpoot en zit niet graag stil. Van het schrijven van boeiende teksten tot het maken van een kekke kerstvideo. Ze kan het allemaal. Floor studeerde Communicatie & Multimedia design en heeft een master in Marketingcommunicatie afgerond aan de Vrije Universiteit. Momenteel is Floor content trainee bij Gopublic en is ze nog lang niet uitgeleerd. 

Maandelijkse inspiratie rechtstreeks in je inbox!

We houden je graag op de hoogte met interessante artikelen boordevol tips en tricks om online te excelleren!
x