Snel offerte aanvragen
Gopublic ontwikkelt nieuwe site voor Mission Aviation Fellowship (MAF)

Gopublic ontwikkelt nieuwe site voor Mission Aviation Fellowship (MAF)

Jurjen van Houwelingen // 9 maart 2011 // 09-03-2011 // non-profit en internet, projecten

Als organisatie richten we ons steeds meer op non-profit en Ideële organisaties. En dat lukt aardig! Na een pitch heeft de Mission Aviation Fellowship (MAF) Nederland gekozen voor Gopublic voor de ontwikkeling van een nieuwe website

Juist voor non-profit organisaties liggen er een hoop mooie kansen op het internet. Denk bijvoorbeeld aan sociale media. Veel bedrijven denken 'iets' met sociale te moeten, maar voor de meeste is dit helemaal niet zo interessant. Waarom zou ik immers 'Advocatenkantoor Foppen & Van Den Berg 'liken' of erover vertellen op Twitter? Er zit helemaal geen incentive om de merknaam van dit advocatenkantoor te verspreiden. 

Voor non-profit organisaties is dit echter vaak wel het geval. Het is voor facebook gebruikers of Twitteraars immers een stuk interessanter om je betrokkenheid bij een ideele organisatie te communiceren door middel van sociale media. Daarom is het voor non-profit een stuk interessanter om sociale media in te zetten en er zo voor te zorgen meer naamsbekendheid te genereren. 

Voor Mission Aviation Fellowship Nederland (MAF) gaan we dan ook volop gebruik maken van de mogelijkheden om pagina's, nieuwsberichten maar ook concrete acties of doelen te verspreiden via sociale media. 

Bij een non-profit organisatie is het ook interessant om je bezoekers maximaal te betrekken bij wat je doet. Dit kan bijvoorbeeld door bezoekers een account te geven als ze dat willen. In deze account kunnen hun gegevens up-to-date houden door bijvoorbeeld hun steun aan de organisatie in te stellen.

Voor de MAF hopen we allerlei leuke modules te ontwikkelen om de bezoeker te informeren, maar vooral te betrekken! Zo ontstaat een hechte internetcommunity van gebruikers. 
geen facebook en wel een mening?
Reactie versturen